Nidos vaikas Tailande. 10 highlight’ų iš gyvenimo kelionės

6/5/20237 min read

Atsimenu, kuomet draugams pranešiau, kad gegužę planuojame beveik 3 savaičių kelionę į Tailandą, daug kas sakė: tai bus tavo gyvenimo kelionė. Juokiausi. Tai išties buvo (kol kas) tolimiausias pasaulio kraštas kur buvau, tačiau savo lūkesčius stengiausi vertinti blaiviai. Šiandien lagaminai jau iškrauti, nuotraukos suinventorizuotos, o pilni lauktuvių maišai ant stalo laukia susitikimų su artimaisiais. Įspūdžių tiek daug, kad, atrodo, galėčiau parašyti visą knygą apie tą “gyvenimo kelionę”, tačiau pabandysiu juos susisteminti ir sudėti į 10 pagrindinių highlight’ų.

1. Stambulas

Taip, perskaitėte teisingai. Rašau apie Tailandą, tačiau noriu pradėti nuo Stambulo. Jame atsidūrėme pakeliui į Tailandą, nes kaip žinia, tiesioginių skrydžių iš Lietuvos į Tailandą nėra. Iš Vilniaus skridome į Stambulą, ten turėjome ilgą persėdimą į Bankoką. Besidomint ir ieškant informacijos atradau puikią ir visiškai nemokamą paslaugą - turą į Stambulo centrą Touristanbul tiems keliautojams, kurie turi pakankamai laiko (nuo 6 iki 24h) laukiant sekančio skrydžio. Touristanbul siūlo net 8 skirtingos trukmės turus, jų nereikia užsisakyti iš anksto ir užtenka oro uoste susirasti infocentrą, kur išsirinkus norimą turą, visus norinčius susirenka gidas, kuris lydi viso turo metu. Pasirinkome keturių valandų turą po lankytinus Stambulo objektus. Autobusiuku buvome nugabenti į miesto centrą ir vėliau atgal į oro uostą, visos kelionės metu gidas pasakojo apie miestą bei vedžiojo po didingiausias mečetes, aplankėm garsiąją Taksim aikštę bei išsilaipinome ant Galatos tilto. Grįžome patenkinti, jog naudingai praleidome laiką belaukiant sekančio skrydžio bei pažinome miestą, kuriame gyvena net 17 milijonų žmonių!

1. Viewpoints

Daugeliui, išgirdus apie Tailandą dažniausiai akyse išnyra atvirutės vertas paplūdimių vaizdas su pasakiškai žydru vandeniu, baltutėliu smėliu, aukštomis palmėmis ir kalnuotu horizontu. Savaime suprantama, kad aplankėm ir juos, tačiau tai tikrai nebuvo pagrindinis mūsų traukos taškas, nes save priskirtume aktyvų poilsį mėgstančių keliautojų rūšiai. Labiau nei paplūdimiai, mus traukė viewpoint’ai, tad nusprendėme išsinuomoti motorolerį ir kilti džiunglėmis bei grožėtis salomis iš viršūnių. Verta paminėti, kad keliaujant Tailande pasirinkome tris salas - Koh Tao, Koh Phangan ir Ko Samui - visas, pasižyminčias nuostabiais viewpoint'ais. Aplankėm visų šių salų populiariausius viewpoint'us, tačiau jeigu reikėtų išskirti kelis, pasirinkčiau pačius pirmuosius Koh Tao saloje: džiunglių gilumoje pasislėpusį Mango bei John Suwat. Beje, pastarasis motoroleriu nepasiekiamas, į jį teko per patį dienos karštį lipti, kartais net keturiomis, karštais akmenimis ir prisilaikant virvėmis. Tai buvo tikras išbandymas, kurio pabaigoje buvome apdovanoti įspūdingais vaizdais!

1. Džiunglės

Džiunglės, kartu su visais savo gyventojais, yra neatskiriama Tailando dalis, kurią mums labai knietėjo pažinti. Štai, pavyzdžiui, Koh Phangan džiunglės sudaro net 70 procentų salos ir didžioji dalis jų - neprieinamos smalsiems turistams. Visgi, vienas iš turistams prieinamų džiunglių experience’ų yra žygis į aukščiausią Koh Phangan kalną - Khao Ra. Ten įkopti bandėme ir mes, prieš tai pasidomėję, kad žygis vešliomis džiunglėmis truks 3 valandas. Džiunglės, ankstyvą rytą, dar tik vos pakilus saulei, mus pasitiko gausia drėgme, nepraskinamais keliais ir šiurpuliukus ant odos keliančiais garsais. Kad ir kaip būtų gaila, Khao Ra viršūnės nepasiekėme, pabijoję tiek pasiklysti, tiek danguje besikaupiančių debesų, tačiau pabuvoję džiunglėse išsinešėme tylią pagarbą nuostabiai Tailando gamtai ir jos įvairovei bei supratimą, kokie maži esame. Dar vienas dalykas, kuris neatsiejamas nuo džiunglių - tai jų gyventojai, kuriuos pamatyti Tailande labai lengva, net ir nelendant gilyn į laukinius miškus. Keliaujant po salas motoroleriu, ne kartą pakelėse mums “mojo” beždžionės, mūsų balkone apsigyveno keli driežai, o tualete - kumščio dydžio voras. Straubliais Koh Phangane pasisveikino ir trys drambliai, visgi, pastarieji, panašu, nebuvo laisvi, nes vos sustojus nusifotografuoti buvome sustabdyti žmogaus ir paprašyti susimokėti.

1. Vaisiai

Prisiekiu, kuomet mano gomurį pasiekė pirmasis mango kąsnis, aš pasakiau: ,,Visi mano lig šiol ragauti mangai buvo pasityčiojimas.” Išties, lyginti Lietuvos ir Tailando vaisių įvairovę neverta - dėl palankaus tropinio klimato Tailande auga beveik viskas, pradedant nuo jau mums gerai pažįstamų bananų, ananasų ir arbūzų, baigiant rečiau randamus Lietuvoje - durianus ar mangustinus. Visa šių vaisių gausa itin lengvai pasiekiama turistams, jais prekiaujama pakelėse, vaisių salotas siūlo daugybė kavinių. Savaime suprantama, per visas atostogas mėgavomės ir šviežiais, gaivinančiais kokosais bei įvairiose vietose ragavome mango sticky rice desertus.

1. Gatvės maistas

Prieš kelionę girdėjau daug įvairių nuomonių ir patarimų apie gatvės maistą. Vieni sakė - maistas Tailande nuostabus ir tiesiog privaloma išbandyti ir patirti gatvės maistą. Kiti purtė galvą ir beveik leido ranką nukirsti - apsinuodysite. Išties, pirmoji patirtis rietė mūsų nosis, o 36 laipsnių karštyje, vidury gatvės aliejuje kaitinamas maistas visiškai neviliojo. Drąsos įgavome tik beveik įpusėjus atostogoms, jau temstant aplankius naktinį Koh Phangan turgų. Gatvės maisto nekaltybę išdrįsome “prarasti” tik būdami tuščiais skrandžiais, po visos dienos kelionės po salą. Po pirmojo vištienos iešmelio į trasą jau keliavo ir gatvėje sukami sušiai, spring rollsai ir populiarusis pad thai. Po Koh Phangan jau visiškai drąsiai išbandėme ir Ko Samui Fisherman village gatvės maistą, gausų tiek gatvės maisto pasirinkimu, tiek kokteiliais ir vaisiais. Kalbant apie maistą verta paminėti ir Bankoką. Deja, ChinaTown pasiūlos neišbandėme, čia sutrukdė ir užklupęs lietus, tačiau jau sekančią dieną lauktuvių ieškodami apsilankėme MBK prekybos centre, kur visai netikėtai atradome šeštame prekybos centro aukšte įsikūrusį food court. MBK food court principas labai paprastas ir dargi - žaismingas, atėjęs už norimą sumą nusiperki kortelę ir jau tada pradedi savo kelionę po įvairaus maisto kioskelius ir viską ragauji. Didžiausi tokių pietų pliusai: gali išbandyti tradicinę Tajų virtuvę (ir ne tik), nesusiduriant su šoku, kuris dažną aplanko valgant gatvėje; itin draugiškos kainos: už vištieną su ryžiais bei sultiniu, turkišką kebabą, spring rolls’ų lėkštę, keptus noodles su vištiena ir daržovėmis, glotnutį su apelsinais bei matcha latte sumokėjome nepilnai 11 Eur!

1. Šventyklos

Visiškas Tailando must - šventyklos, tik neaplenkus jų savo kelionėje, išties pažinsi ir išjausi “šypsenų šalį”. Išskirti vieną šventyklą - labai sunku, tačiau aprašyti visų aplankytų - irgi nelengva užduotis, visgi visos jos pasižymi bendru magiškos ramybės jausmu, kuriame norisi sustoti ir pabūti. Jeigu keliaujate į Tailandą ne tik dėl paplūdimių bei norite susipažinti su istorija bei budistine architektūra, privalu aplankyti ir Ajutajos istorinį parką, kuris vos 1.5 h kelione pasiekiamas traukiniu iš Bankoko. Ajutaja - tai senoji Tailando sostinė, kuri buvo sugriauta 1767 metais, visgi, daug šventyklų ir rūmų čia visai neblogai išsilaikė ir leidžia apsilankiusiems turistams susidaryti įspūdį, koks didingas miestas Ajutaja buvo.

1. Ang Thong nacionalinis parkas

Dar vienas, mums itin didelį įspūdį palikęs nuotykis - Ang Thong nacionalinis parkas, į kurį nusipirkome turą būnant Ko Samui saloje. Visą kelionę organizavome savarankiškai, tad turas su turistų grupe jau savaime mums buvo labai įdomi patirtis. Ang Thong nacionalinis parkas apima net 42 salų plotą Ko Samui pašonėje. Visi turistai, kaip viščiukai, buvo surinkti nuo viešbučio ir nuvežti į prieplauką, iš kurios patraukėme į 8 valandų kelionę, kurioje išbandėme plaukimą kajakais, žygį džiunglėmis į urvą bei snorklinimą virš pasakiškų koralinių rifų.

1. Žolytė

Taip, žolytė! Jau metai laiko, kaip Tailandas tapo pirmąja Azijos šalimi pašalinusia kanapes iš narkotikų įstatymo nelegalių medžiagų sąrašo, tad nenustebkite Tailando gatvėse matydami specializuotų kanapių parduotuvių iškabas, ar kuomet nosį “pakutens” daugeliui pažįstamas kvapas. Šiuo highlight’u tikrai nesiūlau būtinai išbandyti čia legalią “suktinę”, tačiau pasidairyti po kanapių produktais prekiaujančias parduotuvėles - labai išskirtinė patirtis ir tikrai įdomūs jausmai aplanko, kuomet tokius produktus matai lentynose, o tave konsultuoja apie įvairiausius pasirinkimus be jokių tabu. Kalbant apie kanapes, verta paminėti ir Amsterdam barą Koh Phangan saloje, kuris lankytojus pasitinka su skambia iškaba: “Nesineškite vidun savo kanapių, mes jas pardavinėjame prie baro!”. Baras siūlo ne tik kanapes, tačiau ir nuostabų panoraminį vaizdą norintiems palydėti saulę, puikią reggae muziką ir net baseiną.

1. King Power Mahanakhon dangoraižis

Bankokui savo kelionėje skyrėme keturias paskutines dienas po salų ir, būsiu atvira, pradžioje buvome nusivylę. Gąsdino kvapai, erzino visur besivejantys tuktukų vairuotojai, akis badė didelio miesto netvarka, o galbūt pajutome natūralų šoką po dieviškai gražių salų peizažo iki milijoninio miesto skruzdėlyno. Bankoką visiškai mums reabilitavo apsilankymas King Power Mahanakhon dangoraižy. 314 metrų aukščio statinys siūlo pakilti į 78 aukštą ir pamatyti Bankoką iš viršaus, o patys drąsiausi lankytojai gali net ir pasivaikščioti virš miesto ant stiklinių grindų. Beja, kalbant apie Bankoko aukštumas, čia būtina išbandyti ir virš miesto reisuojantį BTS Skytrain, kuris it žuvis vandenyje “nardo” tarp dangoraižių ir labai palengvina turistų gyvenimą naviguojant milžiniškame mieste.

1. Saulėlydžiai

,,Žiūrėkite daugiau saulėlydžių, nei Netflix’o!” - tokią mintį perskaičiau visai neseniai. Išties nežinau kaip pas jus, tačiau mano gyvenime labai trūksta saulėlydžių, o kelionės yra būtent ta proga juos pagauti! Tailandas nebuvo išimtis. Galbūt su laiku Tailandas pasimirš, tiksliai nebeatsiminsiu visų aplankytų šventyklų, ar paplūdimių pavadinimų, tačiau iš atminties tikrai neišdils auksinės valandos, praleistos kasdien atsisveikinant su saule ir padėkojant kiekvienai Tailande praleistai dienai. Beje, Tailande nusileidus saulei niekada neskubėkite pabaigti dienos - čia kiekvieną vakarą, nusileidus saulei galima pamatyti vietinių ugnies šou paplūdimyje!